Documenten
bond lesstof 5 slaapkamers de jonge leraar b staat zijn leerlingen toe de wanden van de klas te behangen met afbeeldingen van populaire kunst en popartiesten mevrouw f directrice van de school zegt u sluit zich te veel aan bij de erva ringen van uw leerlingen u laat uw lokaal inrichten zoals de slaapkamer van uw leerlingen is ingericht zo goed als uw lokaal niet naar de slaapkamer ver plaatst moet worden zo moet ook de slaapkamergeer toegang tot uw lokaal krijgen lesstof 6 inrichting de inrichting van een klasselokaal moet vergeleken kunnen worden met de inrichting van laboratoria van fabrieken zegt de directrice van de school me vrouw f l esstof 7 wis kunde de jonge leraar b praat denigrerend over wiskunde wiskunde op school is overbodig zegt hij het sluit niet aan op maatschappelijke problemen en ver schaft geen perspectieven hoogstens op technologische perversies mevrouw f directrice van de school roept b tot de orde u weigert verder te kijken dan uw neus lang is zegt zij juist de principiele maatschappelijke perspectiefloosheid van wiskunde legitimeert in eerste instantie haar belang het komt er voor wiskundeleraren op aan niet te vluchten in verwijzing naa r de maatschappelijke toepassingen van de wiskunde lesstof 8 afmake n mevrouw f directrice van de school leert in haar literatuurles teksten af te maken en te herstellen c t hart 44