Publicatie datum: 1984-01-01
Auteur: Jacques de Vroomen
Collectie: 15
Volume: 15
Nummer: 3
Pagina’s: 37
Documenten
nolo b nel verbalisme boris brugklasser heeft proefwerk nederlands gehad vreemde woorden leren uit zo n fris ogende moderne methode met beuse popfoto s en in de volgende druk want je houdt het als uitgever nauwelijks bij ongetwijfeld een tekst van doe maar maar in 1953 want ik slaag er maar niet in om in de vooruitgang te geloven kreeg ik op school exact dezelfde proefwerken s avonds aan tafel vroeg ik hoe het was gegaan hartstikke gemeen hij vroeg ook uit andere lessen en die bad bij niet opgegeven en ik weet niet of ik die goed heb wat bijvoorbeeld vroeg ik even peinzen constructie wat betekent dat bouwwerk o dat beb ik dan fout ik heb uitleg geschreven kan dat ook niet nee maar er ging me een licht op was het niet instructie een gezicht dat helemaal vraagteken was misschien wel bij het toetje kwam de tweede vraag jacques zei bij want er is na 1953 met betrekking tot de vader zoon relatie driftig geinnoveerd wat is een filosoof ik ging recht zitten verheugd over het niveau van zijn belangstelling die de code van de peergroup dus duidelijk ontsteeg en begon een brokje wartaal uit te slaan over het wezen van de dingen en zo ja ga er maar eens aan staan maar werd al gauw onderbroken ik had wijsgeer is dat goed ik ben voldoende geschoold didacticus om te weten dat je bij zo n vraag de spanning op de ketel moet houden en zeg dus weet je wat een wijsgeer is nee maar is het goed ja zeg ik en vervolg de onderbroken uitleg laat maar zegt boris van tafel opstaand ik heb nou geen tijd ik moet nog een proefwerk leren overhoor je me straks natuurlijk hoor ik de pedagoog kraaien jacques de vroomen 37