Skip to content
Didactiek Nederlands

Didactiek Nederlands

De kwestie, 'zo kan het ook' en handboek

  • Over Didactiek Nederlands
    • Contact
    • Auteursinstructies
    • Instructie pdf maken
  • De kwestie
  • Zo kan het ook
  • Handboek
    • Inhoud handboek
    • Auteurs handboek
  • RV-toets 2020
  • SE Schrijfvaardigheid
  • Na PISA de lente

Welkom

In Zo kan het ook plaatsen vakdidactici en onderzoekers theoretisch en empirisch onderbouwde lesideeën in de etalage.
De kwestie biedt een open podium aan iedereen met een mening over een (didactische) kwestie binnen het schoolvak Nederlands.
Voor het Handboek schrijven experts wetenschappelijk onderbouwde bijdragen over vakinhoud en vakdidactiek.

Zo kan het ook

Comparatief beoordelen van schrijfproducten voor waardevolle feedback

15 november 2020

Observerend (strategisch) lezen

Grammatica vanuit ‘valentie’ als basisconcept

Samen een neus voor tekstkwaliteit ontwikkelen vóór het schrijven

De kwestie

Het vak Nederlands in 2025 (deel 4)

11 februari 2021

Goed literatuuronderwijs vraagt om Leesadviezen.nl

PISA is geen argument voor een leesoffensief. Of wel? Drie feiten

De invloed van overgangsvergaderingen: iedere leerling op de juiste plek?

Zoeken

Handboek

  • Leesmotivatie: wat is het en hoe kan je het bevorderen?Leesmotivatie: wat is het en hoe kan je het bevorderen?
  • Taalbeschouwingsdidactiek: Bronnen (deel 3)Taalbeschouwingsdidactiek: Bronnen (deel 3)
  • Taalbeschouwing, wat is dat? (deel 1)Taalbeschouwing, wat is dat? (deel 1)
  • Taalbeschouwingsdidactiek: Perspectieven (deel 2)Taalbeschouwingsdidactiek: Perspectieven (deel 2)

RSS-feeds

  • De Kwestie
  • Zo kan het ook
  • Handboek
Ondersteund door de sectie Nederlands van Levende Talen.