- Het schoolvak Nederlands als tegenwichtMartijn Koek
- YA-romans op de leeslijstLinda Ackermans
- Examenklacht als onderwijskansNicolette Schaper
- Taalpragmatiek te verborgen in kerndoelen NederlandsIris Breetvelt
- Over de niveau-indeling van literaire werken op adviessitesJoop Dirksen
- Elke docent een taaldocent! Maar hoe dan?Liliane Bouma en Marjolijn Feddema
- Deerniswekkend, vertalingen op de leeslijstJoJanneke van der Kaa
- Fijn, vertalingen op de leeslijstMichel Pijpers
- Literaire vertalingen op de leeslijst: Deel 2Yra van Dijk en Marie-José Klaver
- Literaire vertalingen op de leeslijst: Deel 1Yra van Dijk en Marie-José Klaver
- De essentie van het schoolvak Nederlands. Een reactie op: Een nieuw leerplan Nederlands. De essentie van het vak IIEls Stronks, Yra van Dijk, Marie-José Klaver en Feike Dietz
- Hoe beoordeel je een argumentatie?Yke Schotanus
- Ruim baan voor mondelinge taalvaardigheid!Nicolette Schaper
- Een nieuw leerplan Nederlands: de essentie van het vak IIGert Rijlaarsdam, Marloes Schrijvers en Catherine van Beuningen
- Tien minuutjes lezen? Dweilen met de kraan openJeroen Dera
- Een nieuw leerplan Nederlands: De essentie van het vakGert Rijlaarsdam
- Begrijpend of Studerend lezen, waar hoort het thuis?Amos van Gelderen
- Vertellen en focaliserenWouter Schrover
- Taal leer je in samenhang: stop met losse onderdelen in de les NederlandsMichelle van Dijk
- Laat klinken die les: hoe een liedje je les kan verrijkenYke Schotanus
- Feedback moet niet het werk van de leerling verbeterenHilly Drok
- Weg met het Lagerhuis, leve het debat!Yke Schotanus en Roderik van den Bos
- Maak van literatuur geen keuzevakJoke Brasser en Marie-José Klaver
- Welke persoonsvorming?Jeroen Steenbakkers en Joke van Balen
- Weg met het debatCarien Bakker
- Loslaten en -gaan!Anouk ten Peze
- Bullets de deur uit?Hanneke Gerits en Nienke Nagelmaeker
- Vijf redenen waarom we vooral naar poëzie moeten luisterenKila van der Starre
- Beseft wel écht elke leerkracht hoe het Nederlandse leesonderwijs eraan toe is?Marita Eskes
- Het vak Nederlands in 2025 (deel 4)Theo Witte en Nadia Klijn
- Goed literatuuronderwijs vraagt om Leesadviezen.nlJoop Dirksen
- PISA is geen argument voor een leesoffensief. Of wel? Drie feitenGert Rijlaarsdam
- De invloed van overgangsvergaderingen: iedere leerling op de juiste plek?Janneke Sleenhof
- Poëzie in de klas? Doen!Bas Jongenelen
- Leesoffensief? Niet zonder vakdidactisch offensief!Marloes Schrijvers
- Thuistalen in de klasAnne Meiberg, Leonie Lanser en Sterre Leufkens
- Lezen in mbo: vanzelfsprekendFrank Schaafsma en Erna van Koeven
- Nieuw leerplan NederlandsGert Rijlaarsdam
- Wat moet er met PISA-2018 gebeuren?Kees Vernooy
- Het vak Nederlands in 2025 (deel 3)Clasine van Dorst en Rudie Verbunt
- Lezen op de flanken van de Mont BlancKees van Bueren
- Waarom gebruiken docenten Nederlands vaste leeslijsten?Klaske Elving
- Het vak Nederlands in 2025 (deel 2)Martijn Koek en Marijke Potters
- Het vak Nederlands in 2025 (deel 1)Aleid Stienstra-Sondij en Erwin Mantingh
- Nederlands anders in het Cultuur & Maatschappij-profielGert Rijlaarsdam, Hanneke Gerits en Tanja Janssen