Skip to content
Didactiek Nederlands

Didactiek Nederlands

De kwestie, 'zo kan het ook' en handboek

  • Over ons
    • Contact
    • Auteursinstructies
    • Instructie pdf maken
  • De kwestie
    • Inhoud De Kwestie
  • Zo kan het ook
    • Inhoud zo kan het ook
  • Handboek
    • Inhoud handboek
    • Auteurs handboek
  • Projecten
    • Taal leren gebruiken in context
    • RV-toets
    • SE Schrijfvaardigheid
    • Na PISA de lente
    • Leergangvergelijking Nederlands

Forum registreren

Printen Opslaan als PDF
Maak een account
  • Je gebruikersnaam moet uniek zijn, en kan later niet gewijzigd worden.
  • We gebruiken je e-mailadres om je een veilig wachtwoord te verzenden en om je account te bevestigen.
Inloggen | Wachtwoord vergeten?
Delen:

Gerelateerd:

  • Hoe werkt de tool?
  • Lezersonderzoek (deel 2): methoden
  • Leergangvergelijking Nederlands
  • Wat zijn tekstbegrijpelijkheids voorspellingen waard? Een vergelijkend onderzoek (deel 4)

Recente kwesties

  • Ruim baan voor mondelinge taalvaardigheid!
    27 januari 2023 Nicolette Schaper
  • Een nieuw leerplan Nederlands: de essentie van het vak II
    21 januari 2023 Gert Rijlaarsdam, Marloes Schrijvers & Catherine van Beuningen
  • Tien minuutjes lezen? Dweilen met de kraan open
    16 januari 2023 Jeroen Dera
  • Een nieuw leerplan Nederlands: De essentie van het vak
    24 oktober 2022 Gert Rijlaarsdam

Recente Zo kan het ook's

  • De kleur van teksten
    Erika Welgraven & Karen Wentzel
  • Boekenclub in de klas
    Anouk de Kleijn
  • Praten over fictiefragmenten; in gesprek over een fragment uit een jeugdroman
    Marijke Potters
  • Peerfeedback door middel van paarsgewijs vergelijken
    Janneke Stuulen
Ondersteund door de sectie Nederlands van Levende Talen.