- Lezersonderzoek (deel 2): methoden
- Observerend leren bij studerend lezen
- Historische letterkunde deel 2: Literatuurgeschiedenis
- Historische letterkunde deel 1: historische literatuur
- Moeite met evalueren en reflecteren: wat betekent dat?
- Begrijpend lezen, Instructieprincipe 4: Stimuleer interactie tussen leerlingen
- Begrijpend lezen, Instructieprincipe 3: Voorzie in expliciete strategie-instructie
- Begrijpend lezen, Instructieprincipe 2: Besteed aandacht aan functioneel lezen
- Begrijpend lezen, Instructieprincipe 1: Bevorder de leesmotivatie
- Beter en gemotiveerd begrijpend lezen. Vier instructieprincipes in samenhang
- Het belang van authentieke taaltaken
- Beleefdheid in teksten
- Begrijpelijke taal: wat is dat?
- Samen reviseren
- Begrijpend lezen, drie factoren die deze cognitieve processen beïnvloeden (deel 3)
- Begrijpend lezen, cognitieve processen bij begrijpend lezen (deel 2)
- Begrijpend lezen, het opbouwen van een coherente mentale representatie (deel 1)
- Samenwerkend schrijven
- Representatie
- Het concept ‘representatie’ in het literatuuronderwijs
- Het begrip ‘literatuur’ binnen het literatuuronderwijs
- Schrijfprocessen
- Taaldenkgesprekken – Een didactisch model (deel 2)
- Taaldenkgesprekken – wat en waarom? (deel 1)
- Massamediale gezondheidscommunicatie (deel 1): drie soorten boodschappen
- Massamediale gezondheidscommunicatie (deel 2): cryptische boodschappen
- Massamediale gezondheidscommunicatie (deel 3): angstaanjagende boodschappen
- Massamediale gezondheidscommunicatie (deel 4): narratieve boodschappen
- Observerend leren