Onderstaande auteurs hebben toegezegd om een bijdrage te schrijven of hebben al een bijdrage gepubliceerd.
- Robert Chamalaun
- Anna Bosman
- Jochem Aben
- Bas Andeweg
- Veerle Baaijen
- Sjaak Baars
- Matthijs Baas
- Suzanne Bogaerds-Hazenberg
- Rielke Bogaert
- Helge Bonset
- Merlijn Borsboom
- Marc Brysbaert
- Jeroen Clemens
- Peter-Arno Coppen
- Gertrud Cornelissen
- Resi Damhuis
- Amy de Bruïne
- Jeroen Dera
- Fien De Smedt
- Joop Dirksen
- Nienke Draaisma
- Jacqueline Evers-Vermeul
- Marjolijn Feddema
- Stefan Frank
- Nina Geerdink
- Hans Goosen
- Myrte Gosen
- Joyce Gubbels
- Laurens Ham
- Anne Helder
- Lieke Holdinga
- Frank Jansen
- Carel Jansen
- Nadie Janssen
- Daniël Janssen
- Guusje Jol
- Jiska Kniep
- Monica Koster
- Gijs Leenders
- Leo Lentz
- Sterre Leufkens
- Erwin Mantingh
- Marijke Meijer Drees
- Khalid Mourigh
- Mariska Okkinga
- Gudrun Reijnierse
- Alex Reuneker
- Gert Rijlaarsdam
- Amélie Rogiers
- Ted Sanders
- Yke Schotanus
- Wilbert Spooren
- Wyke Stommel
- J.W. Strijbos
- Els Stronks
- Anouk ten Peze
- Jan T'Sas
- Kim Van Ammel
- Joke van Balen
- Huub van den Bergh
- Roderik van den Bos
- Liza van den Bosch
- Kris Van den Branden
- Paul van den Broek
- Nina Vandermeulen
- Inge van de Ven
- Yra van Dijk
- Renske van Enschot
- Marjolein van Herten
- Charlotte van Hooijdonk
- Hilde Van Keer
- Renate van Keulen
- Marloes van Moort
- Liselore van Ockenburg
- Iris Vansteelandt
- Elke Van Steendam
- Roel van Steensel
- Sandra van Voorst
- Janneke Weijermars
- Theo Witte
Gerelateerd:
- Fictie in de basisvorming, een leerplan
- Een spiegelcurriculum voor communicatief taalonderwijs: een veldaanvraag nader beschouwd
- Het afleiden van woordbetekenissen uit context: een poging deze vaardigheden te trainen.
- Verscheidenheid in eenheid en eenheid verscheidenheid. Twaalf docenten Nederlands over hun literatuuronderwijs in de bovenbouw van havo en vwo.