Alle bijdrages in het Handboek Printen Opslaan als PDF Tekstanalysemethoden in het licht van de nieuwe eindtermenJoyce Karreman en Renske van EnschotMemorabele toespraken II: spreekpraktijken en effecten van retentietechniekenMartijn Wackers en Jaap de JongMemoria – de vergeten kunst van het onthouden van je toespraakMartijn Wackers en Jaap de JongMemorabele toespraken I: geheugentheorie en presentatieadviezenMartijn Wackers en Jaap de JongPostkoloniale literatuurYra van DijkTutoring voor leerlingen met leesproblemenMariëtte Hingstman en Roel BoskerBeeldgeletterdheid bij het schoolvak NederlandsAukje van HoutMetaforen. Deel 2: Metaforische woordenGudrun ReijnierseTaalkunde bij misdaadbestrijdingMeike de BoerTerminologieFrieda SteursStandaardgeschilpunten in de les: didactische uitvoering, de basis (deel 7)Yke Schotanus en Roderik van den BosStandaardgeschilpunten in de les: uitgangspunten en nut (deel 6)Yke Schotanus en Roderik van den BosTaalbeschouwing als reflectie op taalgebruikHelge BonsetWerkwoordspelling: internationaal perspectief (deel 4)Robert Chamalaun en Anna BosmanBewuste digitale geletterdheid in het onderwijs: taalmodellen onder de loepEmmy StevensVirgin Islands Dutch Creole: een contacttaal met een zeventiende-eeuws Nederlandse woordenschatCefas van RossemHistorische sociolinguïstiekGijsbert RuttenCulturele herinneringLotte JensenLeren van tekstvoorbeelden om een tekstgenre aan te leren: Hoe doe je dat?Tine MombaersBegrijpen en begrepen wordenGert RijlaarsdamDialogisch lezen in de klas (1): Praten over begrip van tekstMaaike PullesDialogisch lezen in de klas (2): Samen kritisch lezenMaaike PullesFeedback en schrijfvaardigheidJochem Aben en J.W. StrijbosWerkwoordspelling: spelfouten verklaard (deel 2)Robert Chamalaun en Anna BosmanWerkwoordspelling: andere didactische voorstellen verkend (deel 3)Robert Chamalaun en Anna BosmanWerkwoordspelling: Een beknopte didactische geschiedenis (deel 1)Robert Chamalaun en Anna BosmanIntersectionaliteitNienke Draaisma en Merlijn BorsboomRedeneren en inzichten verwerven over literatuurNadie Janssen en Renate van KeulenBegrijpend lezen in een digitale context. Deel 4: Hoe kunnen lezers ondersteund worden bij het verwerven van digitale leesvaardigheden?Marloes van Moort, Amy de Bruïne en Paul van den BroekBegrijpend lezen in een digitale context. Deel 3: Mogelijkheden en uitdagingen van digitaal lezenMarloes van Moort, Amy de Bruïne en Paul van den BroekBegrijpend lezen in een digitale context. Deel 2: Belangrijke vaardigheden voor digitaal lezenMarloes van Moort, Amy de Bruïne en Paul van den BroekBegrijpend lezen in een digitale context. Deel 1: Wat is digitaal lezen en hoe is dit anders dan ‘traditioneel’ lezen?Marloes van Moort, Amy de Bruïne en Paul van den BroekTekststructuur onderwijzen: waarom en hoe?Suzanne Bogaerds-Hazenberg, Jacqueline Evers-Vermeul en Huub van den BerghStandaardgeschilpunten: Vergelijkende stellingenYke Schotanus en Roderik van den BosStandaardgeschilpunten: ZijnsoordelenYke Schotanus en Roderik van den BosStandaardgeschilpunten: WaardeoordelenYke Schotanus en Roderik van den BosImagologieJanneke WeijermarsMetaforen. Deel 1: Wat is een metafoor?Gudrun ReijnierseDe ontwikkeling van literaire competentie in het onderwijs. Deel 4: Naar een doorlopende leerlijn voor het literatuuronderwijsGertrud Cornelissen en Theo WitteDe ontwikkeling van literaire competentie in het onderwijs. Deel 3: Niveaus van literaire competentie in het voortgezet onderwijsTheo WitteDe ontwikkeling van literaire competentie in het onderwijs. Deel 2: Niveaus van literaire competentie in groepen 7 en 8Gertrud CornelissenDe ontwikkeling van literaire competentie in het onderwijs. Deel 1: Literaire competentieGertrud Cornelissen en Theo WitteComputermodellen van taalStefan FrankAls en dan in het NederlandsAlex ReunekerOnderzoek naar auteurschap in de letterkundige neerlandistiekNina Geerdink en Laurens HamRecent auteurschapsonderzoek: auteursrepresentatieNina Geerdink en Laurens HamCreativiteit: Deel 1. Definitie, onderzoeksbenaderingen, en metingenMatthijs BaasCreativiteit: Deel 2. Creatieve processenMatthijs BaasCreativiteit: Deel 3. Creatieve personenMatthijs BaasCreativiteit: Deel 4. Creatieve omstandighedenMatthijs Baas123>> Delen: