Skip to content
Didactiek Nederlands

Didactiek Nederlands

De kwestie, 'zo kan het ook' en handboek

  • Over ons
    • Contact
    • Auteursinstructies
    • Instructie pdf maken
  • De kwestie
    • Inhoud De Kwestie
    • Auteurs de kwestie
  • Zo kan het ook
    • Inhoud zo kan het ook
    • Auteurs zo kan het ook
  • Handboek
    • Inhoud handboek
    • Auteurs handboek
  • Projecten
    • Taal leren gebruiken in context
    • RV-toets
    • SE Schrijfvaardigheid
    • Taal als basis
    • Na PISA de lente
    • Leergangvergelijking Nederlands
  • Publicaties
    • Begrijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Beproefde Lessen Nederlands
    • Begijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Examenbesprekingen LTN
    • Publicatiereeksen
  • Tijdschriften
    • Alfa-nieuws, 1997 – 2010
    • Moer, 1969 – 2003
    • Spiegel, 1983 – 1999
    • Tsjip, 1991 – 2005
    • Vonk, 1971 – 2005
    Uitgebreid zoeken Eenvoudig zoeken

Collectie: 16

Verschillen in leesvaardigheid in eerste en tweede taal

1 januari 1998
Auteur: Uriël Schuurs
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 27-41
Lees verder

Naar een typologie van taalonderwijs

1 januari 1998
Auteurs: Koen Jaspaert, Sjaak Kroon
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 9-26
Lees verder

Kunstmatig lezen of literaire socialisatie?

1 januari 1998
Auteur: Piet-Hein van de Ven
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 83-93
Lees verder

Leerlingen in de basisvorming over fictie en fictie-onderwijs

1 januari 1998
Auteurs: Erik van Schooten, Ron Oostdam
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 47-82
Lees verder

Beurtwisseling en (het succes van) communicatieve werkvormen in het taalonderwijs: een gevalstudie

1 januari 1998
Auteur: Jo van den Hauwe
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 27-45
Lees verder

‘Snel en zonder fouten’: interactie bij de afname van gestandaardiseerde leestests

1 januari 1998
Auteur: Boris Mets
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 9-26
Lees verder

Literatuuronderwijs: nieuwe gegevens, nieuwe vragen.

1 januari 1998
Auteur: Piet-Hein van de Ven
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 71-85
Lees verder

De kunst van effectief strategie-onderwijs

1 januari 1998
Auteur: Hilde Hacquebord
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 63-69
Lees verder

Klaar? Af! En Zebra.

1 januari 1998
Auteur: Ineke van de Craats
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 51-62
Lees verder

Verbreding van kwaliteit, van aanbod en van publiek? Over het centrale beleidsprobleem in ‘Cultuur als confrontatie’.

1 januari 1998
Auteur: Hugo Verdaasdonk
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 45-50
Lees verder

Berichtnavigatie

1 2 3 … 10 Next Posts»

Recente kwesties

  • Elke docent een taaldocent! Maar hoe dan?
    26 november 2023 Liliane Bouma & Marjolijn Feddema
  • Deerniswekkend, vertalingen op de leeslijst
    3 augustus 2023 JoJanneke van der Kaa
  • Fijn, vertalingen op de leeslijst
    19 juli 2023 Michel Pijpers
  • Literaire vertalingen op de leeslijst: Deel 2
    29 juni 2023 Yra van Dijk & Marie-José Klaver

Recente Zo kan het ook's

  • Creatief schrijven en verhalen lezen: verhalen vergelijken om inzicht te krijgen in literaire technieken
    Anna van Strien
  • Het modelen van rijke teksten bij Nederlands én bij economie
    Alex Buiks & Maja van Hassel
  • Jeugdliteratuur bij Geschiedenis en Nederlands
    Dorus Strootman & Chantal van Oosten
  • Verhaalstof creëren voor een creatieve tekst
    Anna van Strien
Ondersteund door Levende Talen Nederlands.