Een zoeklicht voor de begeleiding van de literaire ontwikkeling. Verslag van een oriënterend onderzoek naar een kennisbasis voor het literatuuronderwijs in het studiehuis. 1 januari 2001 Auteur: Theo Witte Collectie: 17 Volume: 17 Pagina’s: 31-54 Lees verder
Interactief taalonderwijs: balans tussen constructief en instructief leren. 1 januari 2001 Auteurs: Ludo Verhoeven, Cor Aarnoutse Collectie: 17 Volume: 17 Pagina’s: 9-29 Lees verder
Schrijfonderwijs stelt nog steeds teleur! 1 januari 2001 Auteur: Amos van Gelderen Collectie: 17 Volume: 17 Pagina’s: 161-169 Lees verder
Communicatief-educatieve varianten – een verkenning. 1 januari 2001 Auteur: Piet-Hein van de Ven Collectie: 17 Volume: 17 Pagina’s: 135-159 Lees verder
Negotiating Different Conceptions about Reading and Teaching Literature in a Preservice Literature Class 1 januari 2001 Auteur: Jane Agee Collectie: 17 Volume: 17 Pagina’s: 95-134 Lees verder
Knooppunten en keuzevrijheid in het tweede-taalonderwijs 1 januari 2001 Auteur: Ineke van de Craats Collectie: 17 Volume: 17 Pagina’s: 83-94 Lees verder
Hoofddoeken, hoezo moet dat? Over multiculturaliteit en multiperspectiviteit in het basisonderwijs. 1 januari 2001 Auteurs: Mylène Hanson, Marianne Boogaard Collectie: 17 Volume: 17 Pagina’s: 67-81 Lees verder
‘De taal is gansch het volk’: een zoektocht naar de oorsprong en het gebruik van een sententia. 1 januari 2001 Auteurs: Sjaak Kroon, Jan Sturm Collectie: 17 Volume: 17 Pagina’s: 25-65 Lees verder
Mensch – Nation – Menschheit. Eine europäische Anmerkung zur Bildung des Menschengeschlechts. 1 januari 2001 Auteur: Hubert Ivo Collectie: 17 Volume: 17 Pagina’s: 9-24 Lees verder
De digitale klas; over (in-)efficiëntie van het inzetten van multimediale software in het tweede-taalonderwijs. 1 januari 2001 Auteurs: Heleen Strating, Anne Vermeer Collectie: 17 Volume: 17 Pagina’s: 151-162 Lees verder