Skip to content
Didactiek Nederlands

Didactiek Nederlands

De kwestie, 'zo kan het ook' en handboek

  • Over ons
    • Contact
    • Auteursinstructies
    • Instructie pdf maken
  • De kwestie
    • Inhoud De Kwestie
    • Auteurs de kwestie
  • Zo kan het ook
    • Inhoud zo kan het ook
    • Auteurs zo kan het ook
  • Handboek
    • Inhoud handboek
    • Auteurs handboek
  • Projecten
    • Taal leren gebruiken in context
    • RV-toets
    • SE Schrijfvaardigheid
    • Taal als basis
    • Na PISA de lente
    • Leergangvergelijking Nederlands
  • Publicaties
    • Begrijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Beproefde Lessen Nederlands
    • Begijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Examenbesprekingen LTN
    • Publicatiereeksen
  • Tijdschriften
    • Alfa-nieuws, 1997 – 2010
    • Moer, 1969 – 2003
    • Spiegel, 1983 – 1999
    • Tsjip, 1991 – 2005
    • Vonk, 1971 – 2005
    Uitgebreid zoeken Eenvoudig zoeken

Collectie: 17

Effecten van strategietraining op leesvaardigheid in moedertaal en vreemde taal

1 januari 2001
Auteurs: Peter Bimmel, Huub van den Bergh, Ron Oostdam
Collectie: 17
Volume: 17
Pagina’s: 55-78
Lees verder

Een zoeklicht voor de begeleiding van de literaire ontwikkeling. Verslag van een oriënterend onderzoek naar een kennisbasis voor het literatuuronderwijs in het studiehuis.

1 januari 2001
Auteur: Theo Witte
Collectie: 17
Volume: 17
Pagina’s: 31-54
Lees verder

Interactief taalonderwijs: balans tussen constructief en instructief leren.

1 januari 2001
Auteurs: Ludo Verhoeven, Cor Aarnoutse
Collectie: 17
Volume: 17
Pagina’s: 9-29
Lees verder

Schrijfonderwijs stelt nog steeds teleur!

1 januari 2001
Auteur: Amos van Gelderen
Collectie: 17
Volume: 17
Pagina’s: 161-169
Lees verder

Communicatief-educatieve varianten – een verkenning.

1 januari 2001
Auteur: Piet-Hein van de Ven
Collectie: 17
Volume: 17
Pagina’s: 135-159
Lees verder

Negotiating Different Conceptions about Reading and Teaching Literature in a Preservice Literature Class

1 januari 2001
Auteur: Jane Agee
Collectie: 17
Volume: 17
Pagina’s: 95-134
Lees verder

Knooppunten en keuzevrijheid in het tweede-taalonderwijs

1 januari 2001
Auteur: Ineke van de Craats
Collectie: 17
Volume: 17
Pagina’s: 83-94
Lees verder

Hoofddoeken, hoezo moet dat? Over multiculturaliteit en multiperspectiviteit in het basisonderwijs.

1 januari 2001
Auteurs: Mylène Hanson, Marianne Boogaard
Collectie: 17
Volume: 17
Pagina’s: 67-81
Lees verder

‘De taal is gansch het volk’: een zoektocht naar de oorsprong en het gebruik van een sententia.

1 januari 2001
Auteurs: Sjaak Kroon, Jan Sturm
Collectie: 17
Volume: 17
Pagina’s: 25-65
Lees verder

Mensch – Nation – Menschheit. Eine europäische Anmerkung zur Bildung des Menschengeschlechts.

1 januari 2001
Auteur: Hubert Ivo
Collectie: 17
Volume: 17
Pagina’s: 9-24
Lees verder

Berichtnavigatie

1 2 3 … 10 Next Posts»

Recente kwesties

  • Elke docent een taaldocent! Maar hoe dan?
    26 november 2023 Liliane Bouma & Marjolijn Feddema
  • Deerniswekkend, vertalingen op de leeslijst
    3 augustus 2023 JoJanneke van der Kaa
  • Fijn, vertalingen op de leeslijst
    19 juli 2023 Michel Pijpers
  • Literaire vertalingen op de leeslijst: Deel 2
    29 juni 2023 Yra van Dijk & Marie-José Klaver

Recente Zo kan het ook's

  • Creatief schrijven en verhalen lezen: verhalen vergelijken om inzicht te krijgen in literaire technieken
    Anna van Strien
  • Het modelen van rijke teksten bij Nederlands én bij economie
    Alex Buiks & Maja van Hassel
  • Jeugdliteratuur bij Geschiedenis en Nederlands
    Dorus Strootman & Chantal van Oosten
  • Verhaalstof creëren voor een creatieve tekst
    Anna van Strien
Ondersteund door Levende Talen Nederlands.