Publicatie datum: 1992-05-01 Auteurs: Anne Boeken Collectie: 21 Documenten vonk_jrg21_085.pdf algemene opmerkingen thema s kan beh an delen waar men op dat moment inhoudelijk aan toe is de volledige methode is erg verzorgd uit eigenlijk is het noodzakelijk de 4 pakketten gewerkt en biedt zeer veel goede werk als een
Lees verderCollectie: 21
Criteria om NT2-lesmateriaal te beoordelen
Publicatie datum: 1992-05-01 Auteurs: Piet van Avermaet Collectie: 21 Documenten vonk_jrg21_081.pdf 32 criteria om nt2 les materiaal te beoordelen piet van avermaet voortdurend zijn we op zoek naar een lespakket dat een pasklare oplossing kan bieden voor een hele reeks onderwijsaspecten ook zoeken we koortsachtig naar het lesmateriaal dat als
Lees verderNederlands aan anderstaligen: een materiaalverkenning
Publicatie datum: 1992-05-01 Auteurs: Rita Rymenans Collectie: 21 Documenten vonk_jrg21_080.pdf nederlands aan anderstaligen een mate ri aalverkenning 200 deelnemers telde de studiedag die op de eindredactie hiervan was in handen van 22 februari 1992 aan de uia heeft plaatsge veerle geudens agnes leysen en rita vonden rond nederlands aan anderstaligen
Lees verderBeweging in het moedertaalonderwijs in de basisschool
Publicatie datum: 1992-05-01 Auteurs: Leo De Meulenaar Collectie: 21 Documenten vonk_jrg21_072.pdf beweging in het moedertaalonderwijs in de basisschool leo de meulenaer sinds enkele jaren werkt de leerplancommissie van de crklko centrale raad van het katholiek lager en kleuteronderwijs aan de vernieuwing van haar curricu lum een traditioneel leerplan een wat
Lees verderLaat lezen en schrijven elkaars buren blijven. Poëzie in het secundair onderwijs.
Publicatie datum: 1992-05-01 Auteurs: Ben Reynders Collectie: 21 Documenten vonk_jrg21_070.pdf 4bilmmimm laat lezen en schrijven elkaars buren blijven poezie in het secundair onderwijs ben reynders deze tekst over poezie in het secundair onderwijs dient zich anders aan dan die over poezie in de basisschool in vonk 21 4 maar de
Lees verderLaat taal (hen) bewegen! Kinderen poëzie leren schrijven.
Publicatie datum: 1992-03-01 Auteurs: Ben Reijnders Collectie: 21 Documenten vonk_jrg21_058.pdf 40 laat taal hen bewegen kinderen poezie ieren schrijven ben reynders kinderen zelf poezie leren en laten sch rijven kom nou het basisonderwijs kan zich toch niet bezighouden met de ontwikkeling van een vermogen dat misschien een op duizend te
Lees verderTeksten schrijven kun je leren
Publicatie datum: 1992-03-01 Auteurs: Karel Platteau Collectie: 21 Documenten vonk_jrg21_057.pdf teksten schrijven kun je ieren karel planeau het schrijfonderwijs verdient meer aandacht een onderzoeksteam van de uia heeft aangetoond hoe het gesteld is met de schrijfvaardigheid op het einde van het secundair onderwijs leroy rymenans daems 1991 we hebben dus
Lees verderLesgeven in argumenterend schrijven: makkelijker dan te moeilijk?
Publicatie datum: 1992-03-01 Auteurs: Cor Vlasman Collectie: 21 Documenten vonk_jrg21_054.pdf lesgeven in argumenterend schrijven makkelijker dan te moeilijk cor vlasman ongeveer een week geleden kwam een leerling van een andere school bij mij met het verzoek haar prive te helpen met het ieren schrijven van beschouwende tek sten ze had
Lees verderVan schrijfonderzoek naar schrijfonderwijs
Publicatie datum: 1992-03-01 Auteurs: Luuk van Waes Collectie: 21 Documenten vonk_jrg21_052.pdf van schrijfonderzoek naar schrijfonderwijs luuk van waes het schrijfonderzoek is in de jaren tachtig werkelijk in een stroomversnelling terecht gekomen de twee belangrijkste impulsen voor deze heropleving kwamen vanuit de hoek van de cognitieve psychologie schrijven als een vorm
Lees verderWie schrijft, die blijft
Publicatie datum: 1992-03-01 Auteurs: Rita Rymenans, Gino Leroy Collectie: 21 Documenten vonk_jrg21_059.pdf wie schrijft die blijft rita rymenans gino leroy k geniet van schrijven ik schrijf liever niet wie leerlingen technisch correct wil ieren schrijven streeft puur cognitieve doelstel lingen na schrijfonderwijs kan echter pas ten volle renderen als het
Lees verder