Publicatie datum: 2005-07-01 Auteurs: Friedel Herbosch, Luc Wyns Collectie: 34 Documenten vonk_jrg34_050.pdf 46 contractwerk nederlands in bvl friedel herbosch luc wyns vanuit de huidige visie op onderwijsdoelen willen we optimale ontwikkelingskansen creeren voor alle leerlingen we willen tegemoet komen aan alle verschillen tussen leerlingen en het onderwijsaanbod daarop afstemmen dit
Lees verderCollectie: 34
‘Blijkbaar kun je mensen heel erg motiveren’ – Over mysteries bij Nederlands
Publicatie datum: 2005-07-01 Auteurs: Hanneke Houkes, Piet-Hein van de Ven Collectie: 34 Documenten vonk_jrg34_047.pdf 30 blijkbaar kun je mensen heel erg motiveren over mysteries bij nederlands hanneke houkes piet hein van de ven1 het titelcitaat is van een deelneemster aan onze workshop over mysteries tijdens de 18de hsn conferentie van
Lees verderHoe leren beginners informatieve teksten schrijven? Op zoek naar een scenario voor didactische ondersteuning in de klas
Publicatie datum: 2005-07-01 Auteurs: Lieve Vanmaele Collectie: 34 Documenten vonk_jrg34_044.pdf 3 hoe leren beginners informatieve teksten schrijven op zoek naar een scenario voor didactische ondersteuning in de klas lieve vanmaele hoe gaan beginners te werk wanneer zij een informatieve tekst schrijven en voor al hoe kan ik hen hierbij stapsgewijs
Lees verderDe afkalving van het Nederlands taalgebied
Publicatie datum: 2005-04-01 Auteurs: Rabin Gangadin Collectie: 34 Documenten vonk_jrg34_036.pdf o 18 g e s c h u d de afkalving van het nederlands taalgebied rabin gangadin 1 in nederland hebben diverse journalisten politici wetenschappers en vele anderen hun visie ten aanzien van de houding van allochtonen tegenover het nederlands
Lees verderOver woorden, posters en taalbeleid
Publicatie datum: 2005-04-01 Auteurs: Hilde Leon Collectie: 34 Documenten vonk_jrg34_040.pdf 39 over woorden posters en taalbeleid hilde leon schrijf eens een artikel in verband met wat je nu doet zei mijn collega tussen twee telefoongesprekken door terwijl de bomen tijdens de busrit naar huis aan me voor bij zoefden dook
Lees verderDe bokkensprongen van de taal: over woordenschat in het Nederlands
Publicatie datum: 2005-04-01 Auteurs: José Vandekerckhove Collectie: 34 Documenten vonk_jrg34_037.pdf 23 de bokkensprongen van de taal over woordenschat in het nederlands 1 jose vandekerckhove de spraeck die valt en rijst de spraeck die komt en gaet en hangt heel aen t gebruyk in wiens gewelt sy staet samuel ampzing nederlandse
Lees verderIntercultureel onderwijs en coöperatief leren. Waar paden elkaar kruisen en samen verder lopen
Publicatie datum: 2005-04-01 Auteurs: Erik D’haveloose Collectie: 34 Documenten vonk_jrg34_035.pdf 3 intercultureel onderwijs en cooperatief leren waar paden elkaar kruisen en samen verder lopen erik d haveloose de doelstelling van intercultureel onderwijs ico is leerlingen leren omgaan met diversiteit van alle modes en trends die de westerse wereld aan het
Lees verderHeel stil
Publicatie datum: 2005-02-01 Auteurs: Gio De Weerd Collectie: 34 Documenten vonk_jrg34_028.pdf o 32 g e s c h u d heel stil conflicthantering op school je weet wel en toen werd het stil heel stil r bestaat geen discipline in het drijven na twee weken de tijdsduur op naar pedagogisch
Lees verderLeve(n)de Letteren! Leerlingen in het Letterenhuis.
Publicatie datum: 2005-02-01 Auteurs: Tom Venstermans Collectie: 34 Documenten vonk_jrg34_026.pdf 15 t u s s e n d o o r leve n de letteren leerlingen in het letterenhuis bij de opening van de nieuwe tentoonstelling van het letterenhuis werd ook de experimentele versie van een educatieve brochure ten doop
Lees verderCatamaranproject
Publicatie datum: 2005-02-01 Auteurs: Anita Hofman, Trees van der Hoogt, Ina Vording Collectie: 34 Documenten vonk_jrg34_030.pdf 34 catamaranproject anita hofman trees van der hoogt ina vording in het schooljaar 2002 2003 volgden wij als docenten nederlands aan de pabo dat is de lerarenopleiding voor onderwijzers de cursus ruim baan ii
Lees verder