Publicatie datum: 2006-07-01 Auteurs: Marc Stevens Collectie: 35 Documenten vonk_jrg35_024.pdf 27 spiekerskorner lesideeen rond kinderboeken taalleerkracht be bent u op zoek naar frisse ideeen voor lessen rond kinderboeken of kinder poezie spreek luister lees en schrijfvaardigheid of taalbeschouwing surf dan naar eerste hulp bij taalonderwijs de website van marc stevens
Lees verderCollectie: 35
Samen over de meet. De TIST als startschot voor een taalvaardigheidstraject
Publicatie datum: 2006-07-01 Auteurs: An Lombaerts, Nora Bogaert Collectie: 35 Documenten vonk_jrg35_025.pdf 33 samen over de meet de tist als startschot voor een taalvaardigheidstraject an lombaerts nora bogaert schooltaalvaardigheid is een belangrijke competentie om een succesvolle school loop baan te doorlopen voor heel wat leerlingen ligt de talige drempel op
Lees verderOp zoek naar een plaats in de hoofse maatschappij. De onbetreden paden van de Roman van Limborch
Publicatie datum: 2006-07-01 Auteurs: Jef Janssens Collectie: 35 Documenten vonk_jrg35_023.pdf 15 op zoek naar een plaats in de hoofse maatschappij de onbetreden paden van de roman van limborch1 jef janssens om de twintig dertig jaar verschijnt er per taalgebied een geschiedenis van de literatuur waarin de nieuwste inzichten uit het
Lees verderLeren, schrijven en schrijfstrategieën
Publicatie datum: 2006-07-01 Auteurs: Marleen Kieft, Gert Rijlaarsdam Collectie: 35 Documenten vonk_jrg35_022.pdf 3 leren schrijven en schrijfstrategieen marleen kieft gert rijlaarsdam voor leerlingen in de hoogste jaren van havo vwo algemeen secundair onderwijs in nederland zijn schrijftaken aan de orde van de dag zij schrijven bijvoorbeeld werk stukken voor aardrijkskunde
Lees verderSpelling 2005: implicaties voor het onderwijs?
Publicatie datum: 2006-04-01 Auteurs: Rita Rymenans Collectie: 35 Documenten vonk_jrg35_017.pdf o 32 g e s c h u d 35e jaargang nummer 4 april 2006 33 april 2006 nummer4 35e jaargang 34 35e jaargang nummer 4 april 2006 35 april 2006 nummer 4 35e jaargang
Lees verderLeerlingen aan de praat krijgen: waarom en hoe? Over het interactiegedrag van onderwijsgevenden
Publicatie datum: 2006-04-01 Auteurs: Resi Damhuis, Akke de Blauw Collectie: 35 Documenten vonk_jrg35_012.pdf 3 april 2006 nummer 4 35e jaargang 4 35e jaargang nummer 4 april 2006 5 april 2006 nummer 4 35e jaargang 6 35e jaargang nummer 4 april 2006 7 april 2006 nummer 4 35e jaargang 8 35e
Lees verderHoren, zien en leren debatteren: een praktijkvoorbeeld
Publicatie datum: 2006-04-01 Auteurs: Inge Piena Collectie: 35 Documenten vonk_jrg35_016.pdf 26 35e jaargang nummer 4 april 2006 27 april 2006 nummer4 35e jaargang 28 35e jaargang nummer 4 april 2006 29 april 2006 nummer4 35e jaargang 30 35e jaargang nummer 4 april 2006 31 april 2006 nummer4 35e jaargang
Lees verderSchrijven is een toestand
Publicatie datum: 2006-04-01 Auteurs: Bert Kouwenberg Collectie: 35 Documenten vonk_jrg35_018.pdf 36 35e jaargang nummer 4 april 2006 37 april 2006 nummer 4 35e jaargang 38 35e jaargang nummer 4 april 2006 39 april 2006 nummer 4 35e jaargang 40 35e jaargang nummer 4 april 2006 41 april 2006 nummer 4
Lees verderWaarvoor leren we leerlingen lezen in 2006?
Publicatie datum: 2006-02-01 Auteurs: Ides Callebaut Collectie: 35 Documenten vonk_jrg35_007.pdf 47 waarvoor leren we leerlingen lezen in 2006 ides callebaut misschien heeft u ook de adver tentie van mediasmart gelezen een leerkracht die goed begrijpend kan lezen zoals hij dat vroeger op school geleerd heeft en zoals men dat soms
Lees verderHorizontaal en verticaal, een interactieve taalzaakvakles heeft het allemaal
Publicatie datum: 2006-02-01 Auteurs: Tjalling Brouwer Collectie: 35 Documenten vonk_jrg35_006.pdf 35 horizontaal en verticaal een interactieve taalzaakvakles heeft het allemaal tjalling brouwer in het onderwijs is een duidelijke wens waarneembaar om leerlingen meer en beter te betrekken bij het onderwijsleerproces dit heeft er ondermeer toe geleid dat veel methoden waaronder
Lees verder