Skip to content
Didactiek Nederlands

Didactiek Nederlands

De kwestie, 'zo kan het ook' en handboek

  • Over ons
    • Contact
    • Auteursinstructies
    • Instructie pdf maken
  • De kwestie
    • Inhoud De Kwestie
    • Auteurs de kwestie
  • Zo kan het ook
    • Inhoud zo kan het ook
    • Auteurs zo kan het ook
  • Handboek
    • Inhoud handboek
    • Auteurs handboek
  • Projecten
    • Taal leren gebruiken in context
    • RV-toets
    • SE Schrijfvaardigheid
    • Taal als Basis
    • Leergangvergelijking Nederlands
  • Publicaties
    • Begrijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Beproefde Lessen Nederlands
    • Begijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Examenbesprekingen LTN
    • Publicatiereeksen
  • Tijdschriften
    • Alfa-nieuws, 1997 – 2010
    • Moer, 1969 – 2003
    • Spiegel, 1983 – 1999
    • Tsjip, 1991 – 2005
    • Vonk, 1971 – 2005
    Uitgebreid zoeken Eenvoudig zoeken

Collectie: 36

Kan ‘Meer dan één taalbeschouwing’ de wereld redden? Van regionaal taalbeleid naar taalbeleid in de klas

1 juli 2007
Auteurs: Hilde De Smedt, Hilde Leon, Werner Schrauwen
Collectie: 36
Volume: 36
Pagina’s: 3-21
Lees verder

Schoolboeken: nieuwe wijn in oude zakken

1 juli 2007
Auteur: Jan T’Sas
Collectie: 36
Volume: 36
Pagina’s: 61-63
Lees verder

Over de wondere wereld van de Kamishibai

1 juli 2007
Auteur: Patrick Jordens
Collectie: 36
Volume: 36
Pagina’s: 46-60
Lees verder

Wanneer willen leerlingen (grammatica) leren?

1 juli 2007
Auteur: Jan T’Sas
Collectie: 36
Volume: 36
Pagina’s: 31-40
Lees verder

Criteria voor de beoordeling van totaalmethodes Nederlands voor de eerste graad secundair onderwijs (B-stroom)

1 april 2007
Auteur: VON(K)-werkgroep Schoolboeken
Collectie: 36
Volume: 36
Pagina’s: 35-44
Lees verder

Methodes Nederlands voor de A-stroom van de eerste graad secundair onderwijs. Gewikt, gewogen en goed beVONden?

1 april 2007
Auteur: Bert Cruysweegs
Collectie: 36
Volume: 36
Pagina’s: 23-32
Lees verder

Taalmethodes voor het tweede leerjaar van het lager onderwijs. Van langsom leuker en leerzamer!

1 april 2007
Auteur: Marc Stevens
Collectie: 36
Volume: 36
Pagina’s: 54-78
Lees verder

Toch nieuwe wijn in nieuwe zakken?! Bedenkingen bij de methodes Nederlands voor de B-stroom

1 april 2007
Auteur: Luc Wyns
Collectie: 36
Volume: 36
Pagina’s: 52-53
Lees verder

Methodes Nederlands voor de B-stroom van de eerste graad secundair onderwijs. Nog veel bijsturing door de leraar gevraagd!

1 april 2007
Auteur: VON(K)-werkgroep Schoolboeken
Collectie: 36
Volume: 36
Pagina’s: 45-49
Lees verder

Driemaal is scheepsrecht. Een vergelijkend onderzoek van totaalmethodes Nederlands voor de eerste graad secundair onderwijs

1 april 2007
Auteur: Bert Cruysweegs
Collectie: 36
Volume: 36
Pagina’s: 3-10
Lees verder

Berichtnavigatie

1 2 3 Next Posts»

Recente kwesties

  • De essentie van het schoolvak Nederlands
    15 maart 2023 Els Stronks, Yra van Dijk, Marie-José Klaver & Feike Dietz
  • Hoe beoordeel je een argumentatie?
    22 februari 2023 Yke Schotanus
  • Ruim baan voor mondelinge taalvaardigheid!
    27 januari 2023 Nicolette Schaper
  • Een nieuw leerplan Nederlands: de essentie van het vak II
    21 januari 2023 Gert Rijlaarsdam, Marloes Schrijvers & Catherine van Beuningen

Recente Zo kan het ook's

  • De kleur van teksten
    Erika Welgraven & Karen Wentzel
  • Boekenclub in de klas
    Anouk de Kleijn
  • Praten over fictiefragmenten; in gesprek over een fragment uit een jeugdroman
    Marijke Potters
  • Peerfeedback door middel van paarsgewijs vergelijken
    Janneke Stuulen
Ondersteund door de sectie Nederlands van Levende Talen.