Resultaatverbeteringstoets Farelcollege Ridderkerk havo

Schrijfvaardigheid: een beschouwende tekst van 600-700 woorden schrijven over de twee boeken De held en Het gouden ei, in de vorm van een e-mail aan een leeftijdsgenoot. De leerling kan gebruik maken van recensies als bronnenmateriaal. Gebruik van een woordenboek en van spelling- en grammaticacontrole is toegestaan, het gebruik van internet niet. Spreekvaardigheid: betogende presentatie…

Lees verder

Resultaatverbeteringstoets College G havo

De toets bestaat uit twee delen A: Een leesvaardigheidstoets (tekst met vragen); Twee teksten: Gij zult lezen! Maar waarom eigenlijk (2018), Studenten die Tolstoj lezen (2018), beide uit NRC. Zowel gesloten als open vragen, daarnaast worden er vijf overkoepelende vragen gesteld; B: Een schrijfvaardigheidstoets. De leerling schrijft naar keuze een betogende of beschouwende tekst van…

Lees verder

Resultaatverbeteringstoets College E

De toets bestaat uit drie taken: verhaalanalyse, schrijfvaardigheid en spreekvaardigheid. Bij de verhaalanalyse leest de leerling het verhaal ‘Bomen’ van Marga Minco en beantwoordt daarover acht open vragen. Voor schrijfvaardigheid leest de leerling drie teksten en schrijft een gedocumenteerde tekst aan de hand van de bronnen. Voor spreekvaardigheid houdt de leerling een betoog/speech naar aanleiding…

Lees verder