Koekjes bakken en Nederlands leren – Alfabetiseren op de werkvloer bij Banketbakkerij Merba BV

Publicatie datum: 2004-01-01
Auteur: Marja Fick
Collectie: 07
Volume: 07
Nummer: 2
Pagina’s: 1-5
e r k n u t v 0 e r n g koekjes bakken en nederlands leren alfabetiseren op de werkvloer bij banketbakkerij merba bv in vakbladen wordt regelmatig geschreven over de voordelen van het combineren van leren en werken anders gezegd over het integreren van lessen nederlands als tweede taal of alfabetise ring met de taken waar volwassenen in hun werk mee te maken hebben marja fick medewerker bij taalvakwerk bericht in deze bijdrage over een alfabetiseringsproject in een grote koekfabriek in het zuiden van het land marja fick taalvakwerk prinsenbeek n oosterhout staat een grote koekfabriek merba het is een belangrijk dat men op de hoogte is van alle informatie die via multicultureel bedrijf bijna de helft van de 176 werkne de bedrijfsleiding wordt verspreid zoals werkvoorschriften en mers is niet in nederland geboren ongeveer een derde deel is huisregels dat men initiatief toont en elkaar waarschuwt als er turks uitzendorganisatie vedior introduceerde taalvakwerk 1 iets mis dreigt te gaan kortom dat men zich gedraagt als een in de zomer van 2001 bij merba taalvakwerk is gespeciali echte merbaan in dit artikel beschrijven we een alfabetiserings seerd in het omzetten van een vraag van een bedrijf in een traject we gaan in op de werkwijze en we proberen een ant passend traject in de visie van taalvakwerk komt naar voren woord te vinden op de vraag waarom dit traject is geslaagd dat opbrengsten van leren pas optimaal zijn als de praktijk component is geintegreerd in het curriculum van onze eerste de start rondleiding herinneren we ons dat we zeer onder de indruk klaarleggen van de ingredienten waren van vele razendsnel inpakkende vrouwen het bedrijf uit de nulmeting bij de start van het traject bleek dat er 12 stond echter aan de vooravond van een grote modernisering personen analfabeet waren allemaal vrouwen in de leeftijd de inpald