Skip to content
Didactiek Nederlands

Didactiek Nederlands

De kwestie, 'zo kan het ook' en handboek

  • Over ons
    • Contact
    • Auteursinstructies
    • Instructie pdf maken
  • De kwestie
    • Inhoud De Kwestie
    • Auteurs de kwestie
  • Zo kan het ook
    • Inhoud zo kan het ook
    • Auteurs zo kan het ook
  • Handboek
    • Inhoud handboek
    • Auteurs handboek
  • Projecten
    • Taal leren gebruiken in context
    • RV-toets
    • SE Schrijfvaardigheid
    • Taal als basis
    • Na PISA de lente
    • Leergangvergelijking Nederlands
  • Publicaties
    • Begrijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Beproefde Lessen Nederlands
    • Begijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Examenbesprekingen LTN
    • Publicatiereeksen
  • Tijdschriften
    • Alfa-nieuws, 1997 – 2010
    • Moer, 1969 – 2003
    • Spiegel, 1983 – 1999
    • Tsjip, 1991 – 2005
    • Vonk, 1971 – 2005
    Uitgebreid zoeken Eenvoudig zoeken

Nummer: 4

Taalbewust vakonderwijs en CLIL: een gemeenschappelijk uitgangspunt.

1 februari 2011
Auteur: Lies Strobbe
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 43-60
Lees verder

De tekststructureringsmethode Information Mapping® onderzocht in een didactische context

1 februari 2011
Auteurs: Dorien Van De Mieroop, Anneke Salden, Marijke Schurgers, Sanne Spilsteyns, Geoffrey Vandervoort
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 75-88
Lees verder

Gelaarsd, gespoord en geletterd voor doorstroming naar het hoger onderwijs

1 februari 2011
Auteurs: Nora Bogaert, Lieve Verheyden
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 61-74
Lees verder

Ontwikkelingsgericht denken over omgaan met meertaligheid in het onderwijs

1 februari 2011
Auteur: Hilde De Smedt
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 29-41
Lees verder

Naar een volwaardig talenbeleid. Omgaan met meertaligheid in het Vlaams onderwijs

1 februari 2011
Auteurs: Kris Van den Branden, Machteld Verhelst
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 3-27
Lees verder

Competentieleren in het vak Nederlands: een denkoefening

1 april 2010
Auteur: Wilfried De Hert
Collectie: 39
Volume: 39
Pagina’s: 27-38
Lees verder

Competentieontwikkelend evalueren

1 april 2010
Auteur: Ludo Heylen
Collectie: 39
Volume: 39
Pagina’s: 3-25
Lees verder

Wat doen we met het vak Nederlands?

1 april 2010
Auteurs: Maaike Hajer, Jan T’Sas
Collectie: 39
Volume: 39
Pagina’s: 61-66
Lees verder

Taalportfolio als begeleidingsinstrument in competentiegericht beroepsonderwijs

1 april 2010
Auteurs: Femmy Eerden-Koops, Margreet van Wijk-Sluyterman
Collectie: 39
Volume: 39
Pagina’s: 51-60
Lees verder

Literaire competentiegroei in de derde graad van het secundair onderwijs

1 april 2010
Auteur: Chris De Commer
Collectie: 39
Volume: 39
Pagina’s: 39-49
Lees verder

Berichtnavigatie

1 2 3 … 52 Next Posts»

Recente kwesties

  • De essentie van het schoolvak Nederlands. Een reactie op: Een nieuw leerplan Nederlands. De essentie van het vak II
    15 maart 2023 Els Stronks, Yra van Dijk, Marie-José Klaver & Feike Dietz
  • Hoe beoordeel je een argumentatie?
    22 februari 2023 Yke Schotanus
  • Ruim baan voor mondelinge taalvaardigheid!
    27 januari 2023 Nicolette Schaper
  • Een nieuw leerplan Nederlands: de essentie van het vak II
    21 januari 2023 Gert Rijlaarsdam, Marloes Schrijvers & Catherine van Beuningen

Recente Zo kan het ook's

  • Evalueren en reflecteren in de les                    
    Leonie Goutier & Jacquelien Kool
  • Een gedeelde visie op leesvaardigheid
    Melanie Philips & Jolanda van der Ven
  • De kleur van teksten
    Erika Welgraven & Karen Wentzel
  • Boekenclub in de klas
    Anouk de Kleijn
Ondersteund door de sectie Nederlands van Levende Talen.