Bijdrages in Publicaties
Schrijven met kennis van zaken
Schrijfstijl, een lessenserie voor schrijfstijl en formuleren voor klas 3 en 4 havo/vwo
Wie schrijft die blijft… Afstemmen. Methode voor een betere beoordelaarsafstemming in één lesuur
Literatuur leren lezen in dialoog: lezersvragen als hulpmiddel bij het leren interpreteren van korte verhalen
Literatuur leren lezen in dialoog. Lessen geïnspireerd op het werk van Tanja Janssen
Leesmotivatie: toelichting op kennisclip
Deze kennisclip werd ontwikkeld in het kader van het project Na Pisa de Lente (2020-2022), een initiatief van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands (WODN) van de vereniging Levende Talen Nederlands, in samenwerking met SLO. Het project is gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Deze toelichting hoort
Lees verderCognitieve processen bij lezen: kennisclip
Deze kennisclip werd ontwikkeld in het kader van het project Na Pisa de Lente (2020-2022), een initiatief van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands (WODN) van de vereniging Levende Talen Nederlands, in samenwerking met SLO. Het project is gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Deze toelichting hoort
Lees verderToetsen van tekstbegrip: toelichting op kennisclip
Deze kennisclip werd ontwikkeld in het kader van het project Na Pisa de Lente (2020-2022), een initiatief van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands (WODN) van de vereniging Levende Talen Nederlands, in samenwerking met SLO. Het project is gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Deze toelichting hoort
Lees verder