Skip to content
Didactiek Nederlands

Didactiek Nederlands

De kwestie, 'zo kan het ook' en handboek

  • Over ons
    • Contact
    • Auteursinstructies
    • Instructie pdf maken
  • De kwestie
    • Inhoud De Kwestie
    • Auteurs de kwestie
  • Zo kan het ook
    • Inhoud zo kan het ook
    • Auteurs zo kan het ook
  • Handboek
    • Inhoud handboek
    • Auteurs handboek
  • Projecten
    • Taal leren gebruiken in context
    • RV-toets
    • SE Schrijfvaardigheid
    • Taal als basis
    • Na PISA de lente
    • Leergangvergelijking Nederlands
  • Publicaties
    • Begrijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Beproefde Lessen Nederlands
    • Begijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Examenbesprekingen LTN
    • Publicatiereeksen
  • Tijdschriften
    • Alfa-nieuws, 1997 – 2010
    • Moer, 1969 – 2003
    • Spiegel, 1983 – 1999
    • Tsjip, 1991 – 2005
    • Vonk, 1971 – 2005
    Uitgebreid zoeken Eenvoudig zoeken

Volume: 16

Naar een typologie van taalonderwijs

1 januari 1998
Auteurs: Koen Jaspaert, Sjaak Kroon
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 9-26
Lees verder

Kunstmatig lezen of literaire socialisatie?

1 januari 1998
Auteur: Piet-Hein van de Ven
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 83-93
Lees verder

Leerlingen in de basisvorming over fictie en fictie-onderwijs

1 januari 1998
Auteurs: Erik van Schooten, Ron Oostdam
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 47-82
Lees verder

Beurtwisseling en (het succes van) communicatieve werkvormen in het taalonderwijs: een gevalstudie

1 januari 1998
Auteur: Jo van den Hauwe
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 27-45
Lees verder

‘Snel en zonder fouten’: interactie bij de afname van gestandaardiseerde leestests

1 januari 1998
Auteur: Boris Mets
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 9-26
Lees verder

Literatuuronderwijs: nieuwe gegevens, nieuwe vragen.

1 januari 1998
Auteur: Piet-Hein van de Ven
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 71-85
Lees verder

De kunst van effectief strategie-onderwijs

1 januari 1998
Auteur: Hilde Hacquebord
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 63-69
Lees verder

Klaar? Af! En Zebra.

1 januari 1998
Auteur: Ineke van de Craats
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 51-62
Lees verder

Verbreding van kwaliteit, van aanbod en van publiek? Over het centrale beleidsprobleem in ‘Cultuur als confrontatie’.

1 januari 1998
Auteur: Hugo Verdaasdonk
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 45-50
Lees verder

Domweg gelukkig met gedichten. Over het gebruik van multimedia bij het fictie-onderwijs.

1 januari 1998
Auteur: Willy Weijdema
Collectie: 16
Volume: 16
Pagina’s: 29-43
Lees verder

Berichtnavigatie

1 2 3 … 10 Next Posts»

Recente kwesties

  • De essentie van het schoolvak Nederlands. Een reactie op: Een nieuw leerplan Nederlands. De essentie van het vak II
    15 maart 2023 Els Stronks, Yra van Dijk, Marie-José Klaver & Feike Dietz
  • Hoe beoordeel je een argumentatie?
    22 februari 2023 Yke Schotanus
  • Ruim baan voor mondelinge taalvaardigheid!
    27 januari 2023 Nicolette Schaper
  • Een nieuw leerplan Nederlands: de essentie van het vak II
    21 januari 2023 Gert Rijlaarsdam, Marloes Schrijvers & Catherine van Beuningen

Recente Zo kan het ook's

  • Evalueren en reflecteren in de les                    
    Leonie Goutier & Jacquelien Kool
  • Een gedeelde visie op leesvaardigheid
    Melanie Philips & Jolanda van der Ven
  • De kleur van teksten
    Erika Welgraven & Karen Wentzel
  • Boekenclub in de klas
    Anouk de Kleijn
Ondersteund door de sectie Nederlands van Levende Talen.