Skip to content
Didactiek Nederlands

Didactiek Nederlands

De kwestie, 'zo kan het ook' en handboek

  • Over ons
    • Contact
    • Auteursinstructies
    • Instructie pdf maken
  • De kwestie
    • Inhoud De Kwestie
    • Auteurs de kwestie
  • Zo kan het ook
    • Inhoud zo kan het ook
    • Auteurs zo kan het ook
  • Handboek
    • Inhoud handboek
    • Auteurs handboek
  • Projecten
    • Taal leren gebruiken in context
    • RV-toets
    • SE Schrijfvaardigheid
    • Taal als basis
    • Na PISA de lente
    • Leergangvergelijking Nederlands
  • Publicaties
    • Begrijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Beproefde Lessen Nederlands
    • Begijpend lezen op nieuwe leest: Na Pisa de lente
    • Examenbesprekingen LTN
    • Publicatiereeksen
  • Tijdschriften
    • Alfa-nieuws, 1997 – 2010
    • Moer, 1969 – 2003
    • Spiegel, 1983 – 1999
    • Tsjip, 1991 – 2005
    • Vonk, 1971 – 2005
    Uitgebreid zoeken Eenvoudig zoeken

Volume: 40

Zelfstandig leren in het talenonderwijs

1 juli 2011
Auteurs: Helge Bonset, Hetty Mulder
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 359-378
Lees verder

Een curriculum taalbeschouwing

1 juli 2011
Auteurs: Jef Pepermans, Marc Stevens
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 141-148
Lees verder

Leren leren en het vak Nederlands: koele minnaars?

1 juli 2011
Auteur: Luc Vercammen
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 349-358
Lees verder

Gelaards, gespoord en geletterd! Werk maken van functionele geletterdheid in de hele school.

1 juli 2011
Auteur: Nora Bogaert
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 119-138
Lees verder

Kortsluiting en aansluiting tussen leer- en instructiestrategieën

1 juli 2011
Auteur: Jan Vermunt
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 341-348
Lees verder

Lezen, dat doe je niet alleen! Differentiatie in een taakgerichte leesaanpak.

1 juli 2011
Auteur: Koen Van Gorp
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 93-118
Lees verder

Horizontaal en verticaal: een interactieve taalzaakvakles heeft het allemaal.

1 juli 2011
Auteur: Tjalling Brouwer
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 325-336
Lees verder

Leesonderwijs in Vlaanderen: van ‘hoera!’ naar ‘aha!’.

1 juli 2011
Auteur: Kris Van den Branden
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 75-92
Lees verder

De lat hoog voor vakonderwijs: taalbeleid in de klas via taalgerichte vakdidactiek.

1 juli 2011
Auteur: Maaike Hajer
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 307-324
Lees verder

Schrijven en leren schrijven

1 juli 2011
Auteurs: Gert Rijlaarsdam, Martine Braaksma
Collectie: 40
Volume: 40
Pagina’s: 59-72
Lees verder

Berichtnavigatie

1 2 3 … 5 Next Posts»

Recente kwesties

  • De essentie van het schoolvak Nederlands. Een reactie op: Een nieuw leerplan Nederlands. De essentie van het vak II
    15 maart 2023 Els Stronks, Yra van Dijk, Marie-José Klaver & Feike Dietz
  • Hoe beoordeel je een argumentatie?
    22 februari 2023 Yke Schotanus
  • Ruim baan voor mondelinge taalvaardigheid!
    27 januari 2023 Nicolette Schaper
  • Een nieuw leerplan Nederlands: de essentie van het vak II
    21 januari 2023 Gert Rijlaarsdam, Marloes Schrijvers & Catherine van Beuningen

Recente Zo kan het ook's

  • Evalueren en reflecteren in de les                    
    Leonie Goutier & Jacquelien Kool
  • Een gedeelde visie op leesvaardigheid
    Melanie Philips & Jolanda van der Ven
  • De kleur van teksten
    Erika Welgraven & Karen Wentzel
  • Boekenclub in de klas
    Anouk de Kleijn
Ondersteund door de sectie Nederlands van Levende Talen.