Inhoud zo kan het ook Printen Opslaan als PDF Schrijvend leren en leren schrijven in de vaklesLieke HoldingaCreatief schrijven en verhalen lezen: verhalen vergelijken om inzicht te krijgen in literaire techniekenAnna van StrienHet modelen van rijke teksten bij Nederlands én bij economieAlex Buiks en Maja van HasselJeugdliteratuur bij Geschiedenis en NederlandsDorus Strootman en Chantal van OostenVerhaalstof creëren voor een creatieve tekstAnna van StrienZo kan begrijpend lezen ook. Leren argumenteren. Samenwerking tussen taal- en zaakvakRemco Menke en Anita SmitsEvalueren en reflecteren in de les Leonie Goutier en Jacquelien KoolEen gedeelde visie op leesvaardigheidMelanie Philips en Jolanda van der VenDe kleur van tekstenErika Welgraven en Karen WentzelBoekenclub in de klasAnouk de KleijnPraten over fictiefragmenten; in gesprek over een fragment uit een jeugdromanMarijke PottersPeerfeedback door middel van paarsgewijs vergelijkenJanneke StuulenReflecteren op meerdere teksten over hetzelfde onderwerpJoyce GubbelsSchrijven: Een instructiemodel voor nieuwe leerstofGert RijlaarsdamReflecteren op de effecten van schrijfstijlJeroen SteenbakkersComparatief beoordelen van schrijfproducten voor waardevolle feedbackRenske BouwerObserverend (strategisch) lezenPatrick RooijackersGrammatica vanuit ‘valentie’ als basisconceptJimmy van RijtSamen een neus voor tekstkwaliteit ontwikkelen vóór het schrijvenGerdineke van SilfhoutSchrijven met tussentijdse lezersreactiesKlaske ElvingBeroepsgericht leren sprekenEline van BatenburgSamenwerkend lezen in het voortgezet onderwijs (SALEVO)Camille WeliePersoonlijke voorkennis en ervaringen activeren bij fictie- en literatuuronderwijsMarloes SchrijversLeerlingen met plezier leren reviserenGert RijlaarsdamSyntheseteksten rangschikkenLiselore van OckenburgEerste stap naar reflectie op literatuurMartijn Koek Delen: