- Creatief schrijven en verhalen lezen: verhalen vergelijken om inzicht te krijgen in literaire techniekenAnna van Strien
- Het modelen van rijke teksten bij Nederlands én bij economieAlex Buiks en Maja van Hassel
- Jeugdliteratuur bij Geschiedenis en NederlandsDorus Strootman en Chantal van Oosten
- Verhaalstof creëren voor een creatieve tekstAnna van Strien
- Zo kan begrijpend lezen ook. Leren argumenteren. Samenwerking tussen taal- en zaakvakRemco Menke en Anita Smits
- Evalueren en reflecteren in de les Leonie Goutier en Jacquelien Kool
- Een gedeelde visie op leesvaardigheidMelanie Philips en Jolanda van der Ven
- De kleur van tekstenErika Welgraven en Karen Wentzel
- Boekenclub in de klasAnouk de Kleijn
- Praten over fictiefragmenten; in gesprek over een fragment uit een jeugdromanMarijke Potters
- Peerfeedback door middel van paarsgewijs vergelijkenJanneke Stuulen
- Reflecteren op meerdere teksten over hetzelfde onderwerpJoyce Gubbels
- Schrijven: Een instructiemodel voor nieuwe leerstofGert Rijlaarsdam
- Reflecteren op de effecten van schrijfstijlJeroen Steenbakkers
- Comparatief beoordelen van schrijfproducten voor waardevolle feedbackRenske Bouwer
- Observerend (strategisch) lezenPatrick Rooijackers
- Grammatica vanuit ‘valentie’ als basisconceptJimmy van Rijt
- Samen een neus voor tekstkwaliteit ontwikkelen vóór het schrijvenGerdineke van Silfhout
- Schrijven met tussentijdse lezersreactiesKlaske Elving
- Beroepsgericht leren sprekenEline van Batenburg
- Samenwerkend lezen in het voortgezet onderwijs (SALEVO)Camille Welie
- Persoonlijke voorkennis en ervaringen activeren bij fictie- en literatuuronderwijsMarloes Schrijvers
- Leerlingen met plezier leren reviserenGert Rijlaarsdam
- Syntheseteksten rangschikkenLiselore van Ockenburg
- Eerste stap naar reflectie op literatuurMartijn Koek